30 Kasım 2010 Salı

Ben Müzisyen miyim ?


Geçenlerde bir film seyrettim. 17 yaşındaki Amber, elinde hocasının hediyesi olan gitarı ile otobüse biner. Cam kenarındaki koltuğa gitarını yerleştirdikten sonra yanına da kendisi oturur. Yolculuk başlar başlamaz sol taraftaki koridorda oturan küçük kız, Amber’a sorar “ Sen müzisyen misin ?”. Amber’in bu soruya cevabı hayır olur. Küçük kız yine sorar “ Peki o zaman neden gitarın var?”. Bu arada söz konusu gitarın vintage bir Martin olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.

Bu sahnenin benzerini evde oğlumla yaşadım. Anne sen müzisyen misin diye soran oğluma hayır deyince oda “ Peki neden bu kadar çok gitarın var o zaman?” diye sordu. 12 tellisinden tutun da, elektroya, klasikten çelik telli elekro akustik gitara kadar evde tam tamına beş adet gitar mevcut. Hatta şu sıralar Al Di Meola imzalı bir Ovation’la platonik aşk bile yaşıyorum. İnşallah birleşeceğiz yakında. Peki ben kendime neden müzisyen diyemiyorum ?

Müzisyen olmak için bunu bir iş olarak mı yapmak lazım ? İnsan sadece sevdiği için müzikle uğraşırsa ve bundan para kazanmazsa o zaman müzisyen olmaz mı? Peki benim gecem gündüzüm, yediğim içtiğim, attığım her adım, aldığım her nefes müzikse eğer, ben kendime neden “müzisyen” diyemiyorum ? Okullu olmadığım için mi ? Nota bilmediğim için mi? Peki ben daha kendime müzisyen diyemezken , etraf bana nasıl desin? Onaya mı ihtiyacım var ? Kimin onayına ihtiyacım var ? Onaylanmaya ihtiyacım mı var???

Sevgiyle kalın....

2 yorum:

  1. Sorular harika! Cevapları bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Hani bazen şaşırıyoruz ya yaptıklarını ballandıra ballandıra anlatan insanlara, "ya ne var bunda?" diyoruz...hatta eleştiriyoruz bile "kendini bir halt sanıyor" diye.

    Eleştirmek yerine gözlemlesek biraz, kendimizi küçümsemek yerine biraz değerimizin farkında olsak. Evet ya, hepimiz birer "halt"ız, sadece farkında değiliz. Burası da farkındalıkla ilgili bir blog, farkında olabildiğimizde ise daha cesur adımlar atabileceğiz sanırım.

    Sorularına cevap vereyim: evet sen müzisyensin Jülidecim. Bizi müziklerinle mutlu ettin, hatta bize unutamayacağımız bir şarkı armağan ettin (Burcu'nun hediyesiydi ama oldun, bizim olan onun, onun olan bizim değil mi?), kendini müzikle ifade ettin. Müzisyen sadece para kazanan yani profesyonellere denecekse, o zaman sen de kendinin ne "halt" olduğunu anladığında, bu enerjini bize-başkalarına akıtmaya başladığında, sana da karşılığında beklediğin şey her neyse (para ise para ya da senin beklediğin başka bir şey)gelecektir.

    YanıtlaSil