20 Kasım 2010 Cumartesi

Kek tam dört günlük olmalı !!!

Telefonda konuştuk, "sakın oyalanmayın, hemen gelin" dedim. Dedim ama, balkonda, şu anlaşılmaz olduğu kadar tadına doyulmaz Kasım güneşinde kitabımı okumaya da devam ettim. E sonra misafir geleceği dank etti. Mutfağa baktım. İkram edilebilecek tek şey, dört gün önce pişirilmiş kek. Yenisini yapmaya vakit yok. O halde ben de değişik bir şey hazırlarım. Buyrun tarifi:

Çikolatalı pudingi pişirirken, dört gün önce pişirilmiş olan limonlu keki önce bir bıçak yardımıyla iri iri, daha sonra bir çatal yardımıyla ince ince ezeceksiniz. Kek, üç günlük ise olmaz, bir gün daha bekleyeceksiniz mecburen :) Pudingin kaynamasını beklerken tencere başında boş boş mu duracaksınız? Elbette hayır, mutfağı keşfe çıkacaksınız. Uzun süredir kullanılmayan ne var diye bakacaksınız. Zencefil ! Biraz rendeleyebilirsiniz, neden olmasın. Portakal kabuğu rendesi vardı, hani yardımcımız Dr.Oetker'den önce kek yaparken kullandığımız, işte ondan da bir tutam. Haşhaş tohumu. İşte bu çok önemli. Zira bir kısmı dört günlük kekin içinde demlenmiş olmalı, bir kısmını da tazeden (!) koymalısınız. Önceden bir kasede fındık, badem olacak, puding kaynamadan onlardan da koyacaksınız. Puding kaynadıysa artık keşif turunu bitirip, eldeki malzemeyle yetineceksiniz. Atın buzluğa, siz misafiri hoşgeldin beş gittinle oyalarken kendine gelsin biraz. Dr.Oetker limonlu kek paketinden çıkan limonlu glazürü de üzerine döktünüz mü işte size nefis bir ikram.

Bir gün, hayata dair farkındalıklarımızı paylaşmak üzere yazdığımız bir blogda yemek tarifi vereceğim aklına gelmezdi... Meğer içimde bir Emine Beder saklıymış... N'ooooldu 16 yıllık iş hayatı, toplantılar, bütçeler, seminerler, sunumlar, kararlar, imzalar...??? İtiraf ediyorum, bütün o toplantılar sırasında eve gidip kek, börek, poğaça yapmak geçiyordu içimden.

Sonuçta hazırladığım tatlının (ne isim vereceğimi bilemedim, kek desem olmaz, pasta hiç değil), çoğu dün bitti. Ama siz yine de geleceğinizi önceden haber verin. Ben de Dr.Oetker'i yardıma çağırayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder