31 Aralık 2010 Cuma

2010 SANA VEDA EDERKEN


Kızıma bir ödev vermişler; 2010 yılında sizi en çok ne etkiledi? diye. Kızım bana sorduğunda 2010 yılını düşündüm. Sonlar ve başlangıçlar ile dolu bir sene. Bir seneyi herhalde hiç bu kadar derin, yoğun, anlamlı yaşamamıştım.

Öncelikle kendimi kocaman alkışlamak istiyorum. Neden mi? Kendime inandım, güvendim, sabrettim, cesaret ve istikrar gösterdim.

The Bucket List diye bir film var. Şimdi ya da Asla ... Çok anlamlı bir film. Ben bu sene kendime “Şimdi ya da Asla” dedim. Kendi içime bir yolculuk yaptım ve yapıyorum.

2010 senesine girdiğimde 2. bir çocuğum olmuş, işimi devretmiş bir durumdaydım. Maddi ve manevi sıkıntılı bir seneye girmiştim. İlk defa ne yapacağımı hiç bilmiyordum. Bu sene bir mola vereceğim dedim ve Pause tuşuna bastım.

Öyle bir seneydi ki, hayatımda bir şey sonlanmıştı, bir tarafım ölürken diğer tarafım yeniden doğuyordu. Kendime şans vermenin, endişelerden arınmanın tam zamanıydı. Yeni bir başlangıç için bir şeyi sonlandırmaktan korkmamak gerekiyordu.

Bu senenin bu şekilde geçeceğini hiç tahmin etmezdim. Bazen her şeyi planladığımızı düşünürüz. Hatta ajandamıza notlar alırız. Her şey acaba bizim elimizde mi? Yaşadıklarım şunu gösterdi ki, esasında hiç bir şeyi biz planlamıyoruz. Ne olacaksa, yani kaderimizde ne varsa o oluyor. Biz seçenekler arasından seçimlerimizi yapıyoruz. O yol bizi nereye götürecekse zaten o gerçekleşiyor. Örneğin bu sabah kalktığımda dişim ağrımaya başladı ve diş doktoruna gitmek zorunda kaldım. Ertesi günü bizi ne beklediğini biliyor muyuz acaba? Dolayısıyla hayatı akışına bırakıp, anın tadını çıkarmak en güzeliymiş.

2010 senesinde yepyeni dostluklar edindim. Kendimle ilgili çok şey keşfettim. Aileme zaman ayırdım. Kalbimi açtım. Anın tadını çıkarmasını öğrendim. Hiç yapmadığım şeyleri yaptım ve çok şey deneyimledim.

Bu süreçte benim yanımda olan ve bana destek olan herkese başta aileme, eşime, abime, Burcu’ya, Banu’ya, Guru Rattana’ya, Gurudass’a çok teşekkür ederim.

2010 inanılmaz, kelimelerin yetersiz kaldığı bir seneydi.

2011 için AŞK, NEŞE, BEREKET, YARATICILIK, SAĞLIK, HUZUR diliyorum. Yeni başlangıçlara yelken açmak üzere.

2 yorum:

  1. Ben de seni kocaman alkışlıyorum! Kafandaki tüm sorulara rağmen hala kalkıp devam ettiğin için! Birlikte güzel yeni şeyler yapacağımız bir 2011 diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğin Paulo Coelho'nun dediği gibi: "One always has to know when a stage comes to an end. If we insist on staying longer than the necessary time, we lose the happiness and the meaning of the other stages we have to go through." Bu özel yılında, sonun hüznünü, doğumun heyecanı ve sancısını yaşarken yanında olabildiğim için büyük sevinç duyuyorum. Bir nebze yardımcı olmuşsam, içindeki hazineyi keşfedip çıkarmana ne mutlu bana. Hep yanındayım. Yelkenimi açıp seninle açılmaya hazırım.

    YanıtlaSil